08 december 2020

09:00 - 09:30

Check in met de link naar de Mini Masterclass Brand Management

09:30 - 09:45
09:45 - 10:30

Marketing met Ballen

Prof. dr. Henry Robben - hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit

MERKETING Het merk is het belangrijkste concurrentievoordeel van een organisatie. Maar hoe komt een sterk merk tot stand? Kunnen we het merk verduurzamen? Ook in een ‘snelle tijd’ als de huidige is het noodzaak om je merketing op orde te krijgen en te houden? Henry neemt ons mee in zijn visie, insights en vergezichten op het terrein van Executive Marketing Leadership, over leiding géven en leiding némen in het mooiste, maar soms ook moeilijkste vak ter wereld.

10:30 - 11:15

Contentmarketing

Prof. dr. Ed Peelen - bijzonder hoogleraar Content Marketing, Universiteit van Amsterdam

Contentmarketing biedt merken en bedrijven een andere oriëntatie op communicatie. Niet een die bestond, maar een die van de zijlijn naar het middenveld verhuist. En die uitgroeit tot een integrale resultaatgerichte benadering van communicatie tussen bedrijf en klanten, prospects en gebruikers. Het betreft een ontvangergerichte benadering, waarbij het geselecteerd publiek de communicatie met de organisatie waardevol moet vinden en willen aangaan. En waarbij het bedrijf zijn competenties als mediabedrijf ontwikkelt!

11:15 - 11:45

Pauze - Bezoek het expoplein / netwerken  

11:45 - 12:30

Aandachtsmarketing:  van Share of Voice naar Return on Attention
Klaas Weima - oprichter en managing director van creatief marketingbureau Energize

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je dat jouw boodschap nog opvalt? In deze Masterclass leer je op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw boodschap krijgt. 

Klaas Weima (Energize) onderbouwt waarom aandacht superschaars is en toont aan hoe je met de zes bewezen aandachtstrekkers  aandacht kunt verdienen én vasthouden. Daarnaast introduceren zij het Earned Attention Canvas, een handige tool die je kan helpen bij het aanbrengen van meer scherpte in je marketing- en merkstrategie.

12:30

Samenvatting en afronding